Osiem tramwajów Pesa Twist 2010NW zostało wyznaczonych do modernizacji. MPK Wrocław otworzyło właśnie jedyną ofertę, ale żeby rozstrzygnąć przetarg brakuje blisko 20 mln złotych.
Miejski przewoźnik ogłosił
przetarg na modernizację ośmiu posiadanych przez siebie Twistów z 2015 roku, jeszcze pod koniec tegorocznych wakacji. Po
Skodach 16T i
Skodach 19T byłby to kolejny projekt modernizacyjny związany z nowo zakupywanymi w przeszłości tramwajami. Warto wspomnieć, że MPK użytkuje także nowe Pesy Twist 146N, których docelowo ma być 40. Niedawno
pierwszy tramwaj z dodatkowego zamówienia dotarł do stolicy Dolnego Śląska.
Modernizacja tramwajów Pesa Twist 2010NW. W budżecie blisko 54 mln zł MPK Wrocław na początku tygodnia otworzyło przesłane oferty. Jak się okazało, tylko jedna firma chce wykonać kompleksową modernizację wagonów tramwajowych dla miejskiego przewoźnika.
- Saatz Sp. z o.o. z Warszawy: 72,8 mln zł
Miejska spółka przeznaczyła na ten kontrakt 53,2 mln zł. Oznacza to, że na ostateczne rozstrzygnięcie będzie trzeba poczekać, bo jedyna oferta przekracza posiadany budżet – brakuje 19,6 mln zł. Standardowo, przed ostatecznym wyborem – o ile postępowanie nie zostanie unieważnione – jedyna oferta zostanie sprawdzona pod kątem formalnym.
Większa kabina i zmieniony układ wnętrza Twista od Pesy Można powiedzieć, że wrocławski przewoźnik częściowo na nowo zaprojektował Pesę Twist 2010NW. Chodzi tutaj o kabinę motorniczego, która prócz dodatkowego wyposażenia, jak uchwyt na kubek czy nowy fotel dla prowadzącego, ma być większa. Wejście do niej odbywałoby się bezpośrednio przez pierwsze drzwi wagonu, które byłyby już dostępne tylko dla motorniczych.
MPK chce też nieco przebudować wnętrza tramwajów, gdzie zaplanowano dwa miejsca dla osób poruszających się na wózkach (w pierwszym członie) oraz dwa miejsca do przewozu wózka dziecięcego (w drugim i trzecim członie). Pasażerowie zyskają nowe oświetlenie w technologii LED, fotele do siedzenia, nową klimatyzację czy System Informacji Pasażerskiej. Modernizacja obejmie naturalnie również pudła tramwajów oraz wózki. Więcej
szczegółów znajduje się w tym tekście.
Termin na wykonanie modernizacji ośmiu wagonów określono na 36 miesięcy od momentu podpisania umowy. Można więc spodziewać się, że sukcesywnie odnowione Twisty trafią do Wrocławia do końca 2028 roku.