Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Wrocław. Modernizacja pierwszych Twistów MPK mocno poza budżetem

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
20-11-2025
Ostatnia modyfikacja:
20-11-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny/MPK Wrocław

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Wrocław. Modernizacja pierwszych Twistów MPK mocno poza budżetem
Fot. Jakub Janas Photo/CC BY-SA 4.0/Wikimedia CommonsWagon Pesa Twist 2010NW w MPK Wrocław
Osiem tramwajów Pesa Twist 2010NW zostało wyznaczonych do modernizacji. MPK Wrocław otworzyło właśnie jedyną ofertę, ale żeby rozstrzygnąć przetarg brakuje blisko 20 mln złotych.

Miejski przewoźnik ogłosił przetarg na modernizację ośmiu posiadanych przez siebie Twistów z 2015 roku, jeszcze pod koniec tegorocznych wakacji. Po Skodach 16T i Skodach 19T byłby to kolejny projekt modernizacyjny związany z nowo zakupywanymi w przeszłości tramwajami. Warto wspomnieć, że MPK użytkuje także nowe Pesy Twist 146N, których docelowo ma być 40. Niedawno pierwszy tramwaj z dodatkowego zamówienia dotarł do stolicy Dolnego Śląska.

Modernizacja tramwajów Pesa Twist 2010NW. W budżecie blisko 54 mln zł


MPK Wrocław na początku tygodnia otworzyło przesłane oferty. Jak się okazało, tylko jedna firma chce wykonać kompleksową modernizację wagonów tramwajowych dla miejskiego przewoźnika.
  • Saatz Sp. z o.o. z Warszawy: 72,8 mln zł
Miejska spółka przeznaczyła na ten kontrakt 53,2 mln zł. Oznacza to, że na ostateczne rozstrzygnięcie będzie trzeba poczekać, bo jedyna oferta przekracza posiadany budżet – brakuje 19,6 mln zł. Standardowo, przed ostatecznym wyborem – o ile postępowanie nie zostanie unieważnione – jedyna oferta zostanie sprawdzona pod kątem formalnym.

Większa kabina i zmieniony układ wnętrza Twista od Pesy

Można powiedzieć, że wrocławski przewoźnik częściowo na nowo zaprojektował Pesę Twist 2010NW. Chodzi tutaj o kabinę motorniczego, która prócz dodatkowego wyposażenia, jak uchwyt na kubek czy nowy fotel dla prowadzącego, ma być większa. Wejście do niej odbywałoby się bezpośrednio przez pierwsze drzwi wagonu, które byłyby już dostępne tylko dla motorniczych.

MPK chce też nieco przebudować wnętrza tramwajów, gdzie zaplanowano dwa miejsca dla osób poruszających się na wózkach (w pierwszym członie) oraz dwa miejsca do przewozu wózka dziecięcego (w drugim i trzecim członie). Pasażerowie zyskają nowe oświetlenie w technologii LED, fotele do siedzenia, nową klimatyzację czy System Informacji Pasażerskiej. Modernizacja obejmie naturalnie również pudła tramwajów oraz wózki. Więcej szczegółów znajduje się w tym tekście.

Termin na wykonanie modernizacji ośmiu wagonów określono na 36 miesięcy od momentu podpisania umowy. Można więc spodziewać się, że sukcesywnie odnowione Twisty trafią do Wrocławia do końca 2028 roku.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wrocław. Pierwsza Škoda 19T z systemem antykolizyjnym

Komunikacja

Wrocław. Pierwsza Škoda 19T z systemem antykolizyjnym

Daniel Siwak 22 października 2025

Wrocław. MPK z umową na projekt zajezdni na Nowych Żernikach

Komunikacja

Wrocław. MPK wybrało wykonawcę projektu zajezdni na Żernikach

Komunikacja

MPK Wrocław kupuje. Nawet 200 autobusów spalinowych

Komunikacja

Zobacz również:

Wrocław. Pierwsza Škoda 19T z systemem antykolizyjnym

Komunikacja

Wrocław. Pierwsza Škoda 19T z systemem antykolizyjnym

Daniel Siwak 22 października 2025

Wrocław. MPK z umową na projekt zajezdni na Nowych Żernikach

Komunikacja

Wrocław. MPK wybrało wykonawcę projektu zajezdni na Żernikach

Komunikacja

MPK Wrocław kupuje. Nawet 200 autobusów spalinowych

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij